Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Nadaj najwyższy priorytet technikom zmiany...

Artykuły serwisu


Nadaj najwyższy priorytet technikom zmiany kanałów dystrybucyjnych przy rezerwacjach i szkoleniach recepcji


Dodano: 2013-06-04

Drukuj


W coraz większym stopniu, znający się na rzeczy menedżerowie od dochodu dowiadują się, jak najkorzystniej spożytkowywać internetowe kanały dystrybucyjne pośredników w celu uzyskiwania wyższych dochodów przypadających na dostępny pokój i zysków. Najnowsze trendy takie jak: oferowanie gwarancji najlepszych stawek za dokonywanie rezerwacji bezpośrednio na hotelowej stronie internetowej (lub poprzez stronę marki), przyznawanie punktów lojalnościowych za rezerwację bezpośrednią i ustalanie parytetów stawek we wszystkich kanałach dystrybucyjnych, pomagają w nakłonieniu „rdzennego” rynku gości do dokonywania rezerwacji poprzez tradycyjne kanały firmowe.

Ci menedżerowie od dochodu zdali sobie sprawę, że nie mogą dłużej pozwalać kanałom dystrybucyjnym pośredników na pożeranie ich zysków poprzez „podbieranie” istniejącej bazy klientów obiektu, uprzednio rezerwującej usługi bezpośrednio, szczególnie wtedy, gdy opłaty transakcyjne i koszty związane z użytkowaniem tych kanałów, skutkują dużo niższą, średnią dzienną stawką „netto”.

Jednakże zamiast „wylewania dziecka razem z kąpielą” i całkowitej rezygnacji, zręczni menedżerowie od dochodu kontynuują współpracę z wybranymi pośrednikami stron internetowych, którzy przystają do ich ogólnej strategii handlu elektronicznego. Wszystko sprowadza się do tego: jak i kiedy. Oni wiedzą dokładnie, w jaki sposób wykorzystać kanały pośredników do przechwytywania nowych gości (którzy w innym przypadku mogliby zostać przechwyceni właśnie przez tych pośredników) i kiedy uruchomić ich kanały w okresach niskiego lub średniego popytu, kiedy trudniej jest o zapełnienie pokoi hotelowych. Tak więc można stwierdzić, iż najlepsze sposoby zarządzania dochodami uległy z pewnością znaczącej ewolucji., szczególnie w ostatnim czasie.



Większość hoteli niestety wciąż nie potrafi korzystać z największej szansy, jaką stwarzają ‘obce’ kanały dystrybucyjne, to znaczy skłonienie gości, którzy pierwotnie znaleźli wasze hotele w innych źródłach do dokonywania następnym razem rezerwacji bezpośrednich.

Scott Anderson, legendarny hotelarz i obecny prezes Club Holdings, określa to zjawisko zmianą kanałów. Podczas wygłaszania idei przewodniej na ostatniej konferencji International Revenue Management Strategy organizowanej przez HS&MA, w której uczestniczyło blisko 100 czołowych fachowców od revenue management, Anderson zasugerował, aby zmiana kanałów była tematem poruszonym przez każdego z uczestników, w swoim hotelu. Jego definicja zmiany kanału jest bardzo prosta: „Przenieście ich z miejsca, w którym się znajdują do miejsca, w którym chcielibyście, żeby byli”.

Główną zasadą tej idei jest nakłonienie tych „nowych” gości do dokonywania przyszłych rezerwacji via kanały bezpośrednie, takich jak własne hotelowe sieci internetowe, rezerwacje telefoniczne, a także rezerwacje osobiste w czasie gdy wciąż jeszcze przebywają w naszym hotelu.

Tak więc, gdy goście będą przyjeżdżać następnym razem, nie będziemy już przyglądać się jak opłaty transakcyjne i prowizje pożerają od 35 do 40 procent stawki płaconej przez gości, bo rezerwacje będą pochodzić z preferowanych przez nas kanałów, po relatywnie minimalnych kosztach.

Anderson wspólnie z innymi uczestnikami konferencji zaoferowali szereg sugestii do wykorzystania w szkoleniu hotelowego personelu w zakresie przekierowywania gości z kanałów pośredników, do „miejsc, w których chcielibyśmy, żeby byli”. Praktyczne techniki, z których chciałbyś korzystać, różnią się od siebie w zależności od strony pośrednika lub partnera, filozofii cenowej i podstawowej strategii oraz specyficznych okoliczności dotyczących dzwoniącego lub gościa. Powiedziawszy o tym, przedstawiam zbiorczą listę możliwych do zastosowania technik w zakresie zmiany kanałów, do zaprezentowania w czasie waszych kolejnych spotkań szkoleniowych pracowników recepcji i rezerwacji:

• Po przybyciu, powitaj „nowych” gości, i potwierdź w pozytywny sposób rezerwację dokonaną poprzez stronę pośrednika. Nadaj cechy osobiste kontaktom z gościem i staraj się zbudować nić wspólnego porozumienia i uprzejmości, podnieś standard pokoju lub przedstaw preferowaną lokalizację pokoju, zamiast traktować gościa, który zarezerwował usługę gdzie indziej, jako „niższą kategorię” przy przyjeździe.

Również po przybyciu gościa, przedstaw mu zachęty, które go przekonają do rezerwacji bezpośredniej następnym razem. W zależności od hotelu, marki i niszy rynkowej, może to być: przyznanie podwójnej ilości punktów lojalnościowych, kuponu upoważniającego do wyższej kategorii pokoju, a może kupon na 10 % zniżkę za dokonanie rezerwacji bezpośredniej.

• Postaraj się zdobyć jak najwięcej wiadomości o gościu, bez narzucania się, szczególnie jego adres mailowy dla przyszłego marketingu. Spróbuj to uczynić w trakcie procedury rezerwacyjnej, a jeżeli nie, to w trakcie meldowania.

• Kiedy odpowiadasz na szczegółowe, dotyczące rezerwacji, pytania gości, którzy jednocześnie szukają informacji o specjalnych ofertach w Internecie, tam gdzie jest to możliwe oferuj opcję porównywalną cenowo/wartościowo. Zaproponuj dzwoniącemu pomoc w dokonaniu rezerwacji tu i teraz, bez konieczności podejmowania dalszych wysiłków z ich strony. Nawet wtedy gdy ‘promocyjne, wyjątkowe’ stawki zostały rozszerzone na innych partnerów w zamian za korzystanie z wyszukiwarki, często jest możliwe zaoferowanie dzwoniącym pokoju o wyższej klasie tylko o niewiele wyższej stawce, przy zachowaniu obowiązujących zasad.

• Korzystaj z okazji zapewnienia powrotnych rezerwacji od gości, którzy wciąż jeszcze przebywają w twoim hotelu, ułatwiając procedury rezerwacyjne. Rozważ cofnięcie się do starych czasów i uruchomienia telefonu z czerwoną, gorącą linią dla dzwoniących „przez 0800” i zainstalowania w recepcji „centrum powtórnych rezerwacji”.

• Poinstruuj pracowników recepcji aby inicjowali rozmowy z gośćmi i pytali ich po prostu czy mogą pomóc przy przyszłych rezerwacjach. Lub wyłóż materiały reklamowo – informacyjne odpowiednie do wystroju twojego lobby. Zadbaj o to, by były dostępne formularze rezerwacyjne, aby goście mogli je wypełnić i złożyć w trakcie swojego pobytu.

• Rozważ wprowadzenie oferty promocyjnej dla gości przebywających w hotelu wraz z kopertą zwrotną zawierającą powtórną bezpośrednią rezerwację, oddawaną przy wymeldowaniu się z hotelu.

• Rozważ możliwość załączania ‘formularza powtórnej rezerwacji’ do pakietu reklamowego, przy wymeldowywaniu się z hotelu.

Przede wszystkim, jak stwierdził Anderson, upoważniaj swój personel do samodzielnego załatwiania interesów. Na bazie rozmów z innymi hotelarzami przeprowadzonymi na tej konferencji jak i gdzie indziej, można powiedzieć, że Anderson trafił w sedno swoim stwierdzeniem. Powszechną staje się świadomość, że coraz więcej dzwoniących zaczyna korzystać z Internetu, niż z telefonu. Magazyn Consumer Reports z ostatniego miesiąca poświęcił temu zagadnieniu artykuł redakcyjny, z którego wynika, że stwierdzono najniższy poziom - 75 % czasu na bezpośrednie rozmowy telefoniczne z hotelami i nie spodziewajmy się, że ten trend wkrótce się zmieni.

Dobra wiadomość wskazuje na to, że przy pomocy szkoleń i konsekwentnego wysiłku, zespoły rezerwacyjne i recepcyjne mogą zmaksymalizować szanse twojego hotelu w efektywnym codziennym stosowaniu praktyki zmiany kanałów i rozwijać związki, w których zyskują trzy strony: twój hotel, twoi goście i twoi dystrybucyjni partnerzy.

Douglas Kennedy


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji