Strona główna » Gastronomia » Dziesięć błędów na stronach internetowych, jakie...

Artykuły serwisu


Dziesięć błędów na stronach internetowych, jakie popełniają restauracje


Dodano: 2013-10-30

Drukuj


Wiele niezależnych restauracji nie wykorzystuje wspaniałej okazji prezentacji swojego biznesu w sieci, popełniając poważne błędy w zakresie funkcjonowania swoich stron internetowych. Przyjrzyjmy się dziesięciu najbardziej powszechnym błędom, często spotykanym na stronach internetowych restauracji.

Zabawa w chowanego

Z powodu pewnych niewyjaśnionych przyczyn spotyka się strony restauracji, które ukrywają swoje informacje kontaktowe. To naprawdę jest lekcja numer jeden, o której należy pamiętać przy konstruowaniu strony. Informacje kontaktowe staraj się umieścić w łatwo dostępnym miejscu. Twój pełny adres wraz z numerem telefonu powinien być umieszczony w nagłówku lub w stopce każdej strony. Powinieneś mieć również, specjalnie do tego przeznaczoną, pod-stronę „Kontakt” zawierającą dużo więcej szczegółów, łącznie z mapkami, wskazówkami dotyczącymi dojazdu do obiektu, godzinami otwarcia i innymi stosownymi informacjami. Zabawa w chowanego to świetna rozrywka dla dziecka, ale z pewnością taką nie jest na twojej stronie internetowej.



Zawartość menu

Twoje menu jest rzeczą najbardziej poszukiwaną przez odwiedzających na stronie internetowej restauracji. Czy w pełni wykorzystujesz możliwość zamieszczania swojego menu w sieci? Czy menu jest kompletne, poczynając od aperitifów do deserów? Czy dołączasz również kartę win? A co z piwem i drinkami firmowymi, czy też specjalnym menu dla dzieci? Do menu powinien być również dodany cennik, a także przeznaczona do wydruku wersja menu, być może w formacie PDF. Wyjdź ponad potencjalne oczekiwania klientów i zamieść najbardziej efektywną prezentację menu na swojej stronie internetowej.

Brak zdjęć

Nie ma lepszego sposobu przekazania wizerunku twojej restauracji nad zestaw dobrej jakości fotografii. Nie ma powodu, aby twoja strona internetowa nie zawierała zbioru pięknych kolorowych zdjęć lokalu zwłaszcza, że w przypadku tego medium nie istnieją żadne przeszkody związane z rozmiarami objętościowymi materiału promocyjnego tak, jak dzieje się to w przypadku tradycyjnej reklamy. Fotografie twoich potraw, wnętrz restauracji i widoku zewnętrznego mogą wywrzeć wielkie wrażenie na odwiedzających.

Kto pracuje w twojej restauracji?

Od czasu do czasu stykam się ze stronami restauracji, na których nie ma dowodu na to, że ktokolwiek w ogóle pracuje w prezentowanych restauracjach. Jest to dla mnie zdumiewające, ponieważ to tak naprawdę twoi pracownicy tworzą twoją restaurację. Uwzględniaj ich koniecznie w swoich materiałach reklamowych – w szczególności w przypadku obiektów niezależnych, ponieważ masz w tym względzie niepowtarzalną szansę na odróżnienie się od typowych restauracji należących do określonego łańcucha i wyeksponowanie fantastycznych, zaangażowanych w swoją pracę ludzi, decydujących o specjalnym charakterze twojego lokalu. Przedstaw pracowników kuchni, obsługi klienta i właścicieli restauracji. Dołącz zdjęcia i notki biograficzne jak największej ilości swoich pracowników. To naprawdę się liczy.

Komunikacja

Musisz zacząć postrzegać swoją stronę internetową prawie w taki sam sposób jak telefon zgłoszeniowy. Twoim celem może być zgłaszanie się po maksymalnie dwóch dzwonkach. Podobnie również, twoim celem powinno być odpowiadanie na zapytania złożone w formie poczty elektronicznej, przesłane na adres twojej restauracji, w przeciągu 24 godzin (lub krócej). Maile, podobnie jak rozmowy telefoniczne, stanowią zawiązki kontaktów biznesowych a klienci, którzy podejmują wysiłek wysłania zapytania mailowego, poważnie traktują kontakt z twoja restauracją. Odnoś się do tego z szacunkiem i udzielaj niezwłocznych odpowiedzi w celu pozyskania nowego klienta. Czy ktoś z twoich pracowników zajmuje się odpowiadaniem na przychodzące maile? Jeżeli nie, to możesz równie dobrze rozłączyć swój telefon, bo przecież oba media funkcjonują na identycznych zasadach.

Brak komunikacji emailowej

Jeżeli twoja restauracja nie korzysta z poczty elektronicznej do komunikowania się ze swoimi klientami, to traci wielką okazję na promowanie swojego biznesu i budowanie lojalnej bazy klientów. Na stronie internetowej restauracji powinieneś mieć przynajmniej formularz dla klientów, którzy byliby zainteresowani otrzymywaniem elektronicznego biuletynu informacyjnego lub informacji o wydarzeniach organizowanych w restauracji. Kontynuuj swoje kontakty mailowe z klientami, czyniąc z nich regularną procedurę. Jest to być może punkt, na którym większość restauracji się potyka, chociaż jest to punkt, w którym pojawia się najwięcej okazji biznesowych. Kontaktowanie się z klientami w trybie regularnym, w zakresie informacji, o którą prosili sami zainteresowani, jest jednym z najbardziej inteligentnych pociągnięć marketingowych, jakie możesz przedsięwziąć.

Walentynki

To może być wielkie wydarzenie dla twojej restauracji, przygotowane ze specjalnym menu, muzyką, a być może nawet z kwiatami. Nie chciałbym jednak, czytać o tym wydarzeniu w kwietniu! Twoja strona z Wydarzeniami lub Nowościami musi być zawsze aktualna i poświęcona najważniejszym sprawom. Ten obszar twojej strony powinien być narzędziem aktywnej promocji restauracji i przyciągania biznesu, natomiast zamieszczanie w tym miejscu zdezaktualizowanych informacji jest grzechem. Jest to jeden z błędów, którego można najłatwiej uniknąć, tak więc nie pozwól, aby tobie się to przydarzało.

Projekt i brak spójności z marką

Ekskluzywne jedzenie, ale mizerna grafika i projekt strony. To zdarza się w sieci nieustannie. Znajomy twojego kuzyna mógł skonstruować twoją stronę internetową 10 lat temu, ale nie dzisiaj. Twoja strona internetowa jest przedłużeniem twojej marki, a jeżeli twoją marką jest ekskluzywne francuskie bistro, to bardzo ważne jest, aby strona internetowa wiernie oddawała istotę marki. Podobnie, kiedy masz niezobowiązujący lokal z potrawami BBQ, to atmosfera tego lokalu powinna zostać również zachowana na stronie internetowej. Innymi słowy, upewnij się, że twoja strona internetowa kreuje swoją atmosferą stosowne oczekiwanie doznania kulinarnego.

Nie do sprzedaży

Strona internetowa twojej restauracji powinna pomagać ci w sprzedaży przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, bez przerwy. Wiele stron internetowych restauracji obarczonych jest błędem wyłącznego ograniczenia się do prezentowania zawartych na niej informacji – np., nazwy, menu, numerów telefonicznych. Najlepsze strony internetowe wykorzystują swój program internetowy do działania jak integralne narzędzia marketingu i sprzedaży. Wykonują one takie rzeczy jak: przyjmowanie rezerwacji, sprzedaż towarów, pomoc w rezerwacji prywatnych przyjęć i cateringu oraz promocja kart podarunkowych. Czy twoja strona sprzedaje twoje towary i usługi? Jeżeli nie, to masz przed sobą trochę pracy.

Zatrudnianie pracowników

Umieszczenie wielkiego jaskrawo pomarańczowego napisu w witrynie - „Zatrudnimy pracowników”, może być odrobinę niewłaściwe. Posiadanie natomiast sekcji pod nazwą Szanse zatrudnienia, na stronie internetowej nie jest w żadnym stopniu niewłaściwe. Wykorzystaj stronę internetową do puszczenia w obieg informacji, jakim to fantastycznym miejscem pracy jest twoja restauracja, zamieszczając szczegółowe opisy stanowisk pracy. Stwórz internetowy formularz aplikacyjny, dołączając informację, w jaki sposób potencjalni pracownicy mogą przekazać informacje niezbędne w procesie rekrutacyjnym dotyczące swojej kandydatury. Chociaż istnieje bardzo wiele dostępnych strategii i narzędzi rekrutacyjnych, zignorowanie własnej strony internetowej jako źródła naboru pracowników jest niemądrym błędem.

Efektywny program internetowy powinien być kluczowym elementem budżetu i strategii marketingowej restauracji. Skuteczny program internetowy może zaowocować zwiększeniem sprzedaży, przy jednoczesnym obniżaniu kosztów promocji. Powinien również pomagać w utrwalaniu lojalności klientów i ich utrzymywaniu, jak również winien służyć jako pomoc w przyciąganiu nowej klienteli.

Jeżeli poszukujesz strategii pomocnych w rozszerzaniu swojego biznesu, to przyjrzyj się dobrze swojej stronie internetowej, aby upewnić się, że nie popełniasz wyżej wymienionych błędów. Cała dziesiątka daje się z łatwością wyeliminować i tak przystosować wysiłki związane z funkcjonowaniem stron internetowych, aby twoja restauracja korzystała z nich w maksymalnym stopniu.


Jaimie Oikle


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji