Strona główna » Gastronomia » Utrzymywanie ciągłości działania w restauracjach...

Artykuły serwisu


Utrzymywanie ciągłości działania w restauracjach w godzinach szczytu


Dodano: 2013-12-06

Drukuj


Każdy, kto kiedykolwiek pracował w biznesie restauracyjnym rozumie określenia „być w polu z robotą” lub „nie wyrabiać”. Oba te określenia odnoszą się do bycia tak zajętym, że nie masz czasu pomyśleć o czymkolwiek, jak tylko o tym, aby praca została wykonana. Prawdę mówiąc jest to dla wielu z nas sytuacja idealna – kuchnia jest przez cały czas zaabsorbowana wydawaniem potraw, pokrzykiwaniem na kelnerów, obsługujący składają zamówienia w terminalach punktów sprzedaży (POS), a pomocnik kelnera zachowuje się jak policjant kierujący ruchem gości, wskazując im wolne stoliki. Dla menedżera, nadzorującego cały ten proces, sytuacja taka jest decydująca dla osiągnięcia sukcesu lokalu. Pracowałeś ciężko nad zbudowaniem swojego biznesu i utrzymywaniem jego pomyślnej działalności; obecnie wszystko zależy od tej podstawowej rzeczy: Ciągłości Działania.

Utrzymanie tej ciągłości w trakcie godzin szczytu może być prawdziwym wyzwaniem dla wielu z nas. Przyzwyczajenie do wykonywania pracy doraźnie lub likwidowania wąskich gardeł, aby wydać zamówione potrawy, może w poważny sposób wpłynąć na ciągłość twojego działania, co ostatecznie odbija się na klientach i ich percepcji twojego lokalu.

Przy badaniu ciągłości działań twojego przedsiębiorstwa, należałoby rozważyć następujące zagadnienia:

Szkolenie
: Szkolenie z ciągłości wykonywania pracy nie jest czymś niezwykłym w naszym przemyśle. Zachowuj procedury szkoleniowe i identyfikuj miejsca szczególnie wrażliwe, powodujące „korki” w Obszarach Bezpośredniego Kontaktu (FOH) lub na Zapleczu (BOH).

Formularze i instrukcje (checklisty)
: Stwórz i aktualizuj własne instrukcje postępowania i upewnij się, że wszystkie twoje zabezpieczenia są aktualne i gotowe do zastosowania w biznesie. W zakresie obsługi, upewnij się, czy wykonywane są wszystkie niezbędne prace uzupełniające oraz czy personel posiada wszystkie przyprawy i dodatki, zastawy stołowe, serwetki i inne rzeczy niezbędne do właściwego wykonania pracy. Barmani powinni dbać o to, aby lodówki schładzające piwo były zawsze pełne, uzupełniane na bieżąco zapasy wina i wódki oraz właściwe zapasy pokrojonych owoców do przygotowywania drinków.

Prognozowanie
: Jeżeli pracowałeś w biznesie przez kilkanaście lat, powinieneś wiedzieć czego można oczekiwać każdego określonego wieczoru w danym tygodniu lub miesiącu. Codzienne zapisy w głównej księdze handlowej powinny być naturalną częścią twojej księgowości. Śledź poziom sprzedaży, główne rozliczenia, pogodę i inne ważne wydarzenia (takie, jak przyjęcia lub duże rezerwacje) aby być strategicznie przygotowanym do płynności funkcjonowania lokalu w godzinach szczytu.

Ergonomia
: Czasami na ciągłość działania może w bardzo dużym stopniu wpływać rozplanowanie restauracji. Przeanalizuj przepływy ciągów ludzkich w twojej restauracji i zastanów się czy istnieją sposoby na zredukowanie zatłoczenia przy terminalach POS, w rozdzielni kelnerskiej lub przy barze. Twoi klienci zawsze powinni czuć się mile widziani i odczuwać komfort przebywania w lokalu, a przede wszystkim, pracownicy zatrudnieni w obszarze FOH nie powinni wyglądać na zestresowanych, przepracowanych lub zbyt pośpiesznie wykonujących swoje obowiązki.

Ograniczenie nieładu i zamieszania oraz zatłoczenia panujących w twojej restauracji w godzinach szczytu znakomicie wpłynie na ostateczny wynik finansowy. Minimalizacja ryzyka związanego z menu i obsługą, świadczonymi w godzinach szczytu pochodzi z dokładnej analizy rutynowych działań i procedur obowiązujących w restauracji. Czasami jest to kwestia prostego dostosowania, w innych przypadkach wymaga to generalnych zmian. W każdym razie powinieneś budować swój przyszły rozwój i oczekiwać, iż pożądane zmiany zostaną wdrożone z biegiem czasu.

Każdy operator restauracji, działający z sukcesami, wie i rozumie, że to właśnie zapewnienie ciągłości funkcjonowania, przysporzyło im tyle sukcesów. Ciągłość działania nie polega jedynie na niezakłóconym, nieprzerwanym i sprawnym podawaniu napojów i potraw dla klientów restauracji, a wynika również z jakości obsługi. Twoi klienci przybyli do ciebie, aby przeżyć wyjątkowe doświadczenie, i rzeczywiście to doświadczenie im się należy. Podtrzymywanie korzystnego wizerunku firmy, menu i obsługi przekształci twoich klientów w osoby regularnie korzystające z twojego lokalu. Z kolei, ci regularni klienci, stają się klientami lojalnymi, ponieważ są zadowoleni z jedzenia, drinków i obsługi, które otrzymują w trakcie każdej wizyty u ciebie.

Eric Hahn

 


Komentarze:

System HACCP dla gastronomii - dlaczego jest niezbędny? ...więcej»

Audyt jakości w gastronomii - czym jest i dlaczego jest taki istotny ...więcej»

Sezonowanie mięs i serów ...więcej»

Jakie menu przygotować na imprezę, gdy goście nie jedzą glutenu? ...więcej»

Jak poprawić efektywność konferencji? Zaserwuj gościom Brain Food! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji