Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Sprzedaż i marketing » Niekonwencjonalne taktyki hotelowego marketingu...

Artykuły serwisu


Niekonwencjonalne taktyki hotelowego marketingu internetowego


Dodano: 2011-03-04

Drukuj


Ostatnio ukazało się bardzo wiele artykułów i przeprowadzono wiele internetowych seminariów zachwalających wartości mediów społecznościowych dla hoteli. Media społecznościowe są z pewnością przydatne dla budujących swoją markę hotelowych franczyz, ale ja wciąż nie jestem przekonany do marketingowej wartości mediów społecznościowych w odniesieniu do poszczególnych hoteli. Media społecznościowe są zapewne dobrodziejstwem dla detalicznej sprzedaży produktów ponieważ poszczególne rzeczy mogą być przedmiotem zainteresowania ludzi w każdym czasie, ale ta sama zasada nie ma zastosowania w stosunku do hoteli.

Kluczem w tej sprawie jest zainteresowanie. Niewiele osób jest zainteresowanych konkretnym hotelem, chyba że zdarzy się tak, że akurat podróżują lub planują zorganizowanie jakiejś imprezy. Wyjątkiem są tu media społecznościowe zorientowane na turystykę, takie jak TripAdvisor, który jest realnym narzędziem promocji określonych hoteli albowiem klienci mogą poszukiwać komentarzy/opinii dotyczących konkretnego hotelu, którym właśnie w danym czasie są zainteresowani.

Zachęta do nabywania produktów i usług ze strony niezależnych podmiotów zawsze była potężnym narzędziem sprzedażowym. Były czasy, kiedy większość hoteli starała się zdobyć pożądane przez nie gwiazdki lub diamenty z organizacji turystycznych AAA lub Mobil, aby zademonstrować podróżnym swoją wartość. Obecnie, zorientowane na turystykę media społecznościowe zintensyfikowały swoje wsparcie dla hoteli dostarczając na swych łamach komentarze pisane przez użytkowników, w celu ułatwienia procesu dokonywania selekcji. Jest to potężne działanie marketingowe.


Wykorzystaj to potężne narzędzie sprzedażowe

Do tej pory komentarze gości były głównie wykorzystywane do mierzenia efektywności działań operacyjnych hotelu oraz jako wskazówka do oceny hotelowego managementu. Publiczne forum zorganizowane przez turystyczne media społecznościowe daje hotelom okazję do wykorzystania komentarzy z doświadczenia gości, również do celów marketingowych.

Jedną z najlepszych taktyk jest umieszczenie linka do strony TripAdvisor bezpośrednio na internetowej stronie hotelu. No tak, wiem już o czym pomyśleliście, przecież „niektóre z komentarzy są negatywne”. Nawet negatywne komentarze mogą okazać się korzystne dla twojego hotelu, jeżeli poświęci się im uwagę i udzieli stosownej odpowiedzi, w momencie ich publikacji na stronie TripAdvisor. Jeżeli nie masz czasu na wprowadzanie czegoś nowego w biznesowym życiu twojego hotelu, to monitorowanie strony TripAdvisor pod kątem ostatnio publikowanych komentarzy jest absolutną koniecznością.

Zgodnie z opinią wszystkich ekspertów, większość podróżnych korzystających z internetu, sprawdzi TripAdvisor lub podobne strony, przed lub po dokonaniu rezerwacji. Czy nie wolałbyś przejrzeć opinie z TripAdvisor za pomocą linku bezpośrednio z hotelowej strony zamiast jej opuszczania, aby dokonać takiego sprawdzenia? Ponadto, możesz także przy pomocy tego urządzenia wysyłać opinie gości zamieszczone w kartach komentarzy twoich gości.

Pakiety i promocje wspierają wyszukiwanie i sprzedaż

Dla konkretnych hoteli, wyszukiwarka internetowa ciągle jeszcze jest najbardziej efektywnym narzędziem przyciągania podróżnych do twojej strony internetowej, a przez to do dokonywania rezerwacji, jednakże istnieje jeszcze wiele stron internetowych, które nie są przystosowywane do maksymalizowania wyników wyszukiwania lub promowania nowych form sprzedaży. Pospolita prezentacja urządzeń i usług oferowanych przez twój hotel nie jest wystarczająca. Każda strona na twoim portalu internetowym powinna być w miarę możliwości miejscem docelowym dla użytkownika poszukującego informacji dotyczących hotelu.

Wiele stron hotelowych nie wykorzystuje nawet podstawowych taktyk w celu poprawy skuteczności wyszukiwania i sprzedaży większej ilości pokoi. Pakiety i promocje mogą właśnie służyć tym dwojakim celom. Jeżeli pakiety oparte są na lokalnych atrakcjach i wydarzeniach, to powodują konieczność zastosowania dodatkowych słów kluczowych wyszukiwania dla wyeksponowania twojego hotelu. Pamiętaj, że rezultaty wyszukiwania oparte są na zawartości twojej strony internetowej.

Co więcej, nieciekawa sytuacja ekonomiczna wzmocniła apetyt podróżnych na robienie korzystnych interesów, takich jak rozbudowany pakiet specjalny lub promocja. Ludzie chcą korzystnych transakcji więc kupują wartość, zamiast stawek. Pakiety są sposobem maskowania wysokości stawek w celu utrzymania integralności hotelowych stawek. Są one także instrumentem łączenia twojego obiektu z lokalnymi atrakcjami i unikatowymi atrybutami docelowego miejsca pobytu na twoim rynku.

Uruchom ekstranet dla swoich najlepszych klientów

Utrzymywanie dobrych klientów nie jest zawsze sprawą obniżania stawek lub dodawania kosztownych udogodnień. Czasami dodanie dogodnej usługi może być skutecznym narzędziem w tym zakresie. Jedną z takich usług jest zaoferowanie strony na wyłączność, dostępnej tylko z twojej strony, która całkowicie poświęcona jest klientowi. Możesz wyposażyć klienta w hasło umożliwiające zalogowanie się do takiej strony, na której prezentowane są wynegocjowane stawki, specjalne udogodnienia, informacje regionalne lub nastawione na potrzeby klienta, itd.

Wraz z taką stroną poświęconą klientowi, możesz dostarczyć mu bezpośredni link do jego własnej strony na twoim portalu internetowym, w formie komputerowej ikony, którą można wykorzystać do bezpośredniej wymiany łączeń między stronami. Może ona stać się potężnym narzędziem „partnerskim”.

Niekonwencjonalne myślenie można zastosować w odniesieniu do najbardziej potężnego narzędzia sprzedażowego znajdującego się w twoim posiadaniu, do twojej strony internetowej. Takie taktyki nie są nowością, nie są taktykami elitarnymi, czy wyjątkowymi, ale mogą mieć istotny wpływ na rezultaty wyszukiwania twojej strony.

Neil Salerno


Komentarze:

Horecatex – wsparcie w kreowaniu wizerunku twojego hotelu lub restauracji ...więcej»

Wynajem sali na konferencję – na co zwrócić uwagę? ...więcej»

Zakopane apartamenty na sprzedaż ...więcej»

Dlaczego warto zorganizować konferencję w hotelu? ...więcej»

Siedem wskazówek dotyczących założenia bloga dla Twojego hotelu ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji