Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Powtarzalność i standaryzacja zadań housekeepingu...

Artykuły serwisu


Powtarzalność i standaryzacja zadań housekeepingu powinny być normą


Dodano: 2012-05-17

Drukuj


Pytanie: Mój obiekt, będący własnością korporacyjną, przyjmuje wielu klientów grupowych w trakcie tygodnia, ale przygotowanie pokoi dla gości weekendowych jest stresujące. Każda minuta, którą tracą moi goście w lobby, w oczekiwaniu na pokój, jest minutą niepotrzebnie przez nich traconą. Co można zrobić, żeby mój zespół housekeepingu był bardziej efektywny w zamianie pokoi wolnych, ale nie sprzątniętych, w wolne posprzątane?

Oto kilka sposobów na przyśpieszenie tempa w sprzątaniu pokoi przez zespoły housekeepingu:

• Upewnij się, że dysponujesz specjalnie do tego celu przystosowaną standardową procedurą operacyjną (SPO). Dzięki niej, każdy wie, czego się od niego wymaga podczas sprzątania pokoi. SPO musi wyjaśniać różnice między sprzątaniem zajętego pokoju, a sprzątaniem pokoju zwolnionego już przez gościa i przygotowaniu go dla następnego. Stosowanie takiej procedury w praktyce sprawia, że przygotowanie pokoju dla następnego gościa nie wymaga wielu dodatkowych czynności w porównaniu z rutynowym, codziennym utrzymywaniem pokoju w czystości.



• Przygotuj wielojęzyczną instrukcję sprzątania pokoi dla działu housekeepingu. W instrukcji zawarte powinny być konkretne zadania, tak by codzienne zadania, jakie są przewidziane do wykonania przez pracownika, były czymś rutynowym i zajmowały w miarę zdobywania doświadczenia coraz mniej czasu.

• Zaopatrz się w schemat pokoju i wymagane położenie wszystkich drobnych urządzeń i udogodnień. To pozwoli twoim pracownikom szybko zidentyfikować elementy, których brakuje lub powinny być wyczyszczone. Upewnij się, aby ekspres do kawy, suszarki do włosów, żelazka i deski do prasowania, zegary, kuchenki mikrofalowe i lodówki znajdowały się w tym samym miejscu w każdym pokoju. Konsekwencja w rozmieszczeniu wyposażenia nie tylko pomaga pracownikom sprawdzać szybko wszystkie elementy inwentarza, ale także pozwala twoim lojalnym gościom na komfortowe poczucie przebywania w znajomym otoczeniu, niezależnie od tego, który pokój zajmują, wiedząc gdzie mogą znaleźć przedmioty codziennego użytku. Rozważ wprowadzenie tego samego pomysłu w łazienkach.

• Przy sporządzaniu instrukcji bierz pod uwagę punkt widzenia gościa. Usiądź na łóżku i popatrz w sufit. Zobacz, czy nie ma na nim jakichś plam lub przecieków wody. Włącz i wyłącz telewizor korzystając z pilota. Sprawdź, czy nie trzeba wymienić baterii. Czy telewizor działa poprawnie? Czy zegar w radiu wskazuje właściwą godzinę, czy może jest wyłączony? Czy wszystkie lampy się świecą? Wejdź do łazienki. Czy wanna jest czysta i pozbawiona włosów lub innych pozostałości? Czy podłogi i lustra są czyste? Czy sprawna jest suszarka do włosów i czy filtr jest czysty? Czy wentylacja w łazience nie wymaga odkurzenia? Sporządzenie instrukcji nie tylko pomaga poprawić poziom jakości pracy przy sprzątaniu pokoi, ale także pomaga personelowi w poprawie wydajności pracy.

Geoff Feingold


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji