Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Regulamin hotelu a czas trwania doby hotelowej?

Artykuły serwisu


Regulamin hotelu a czas trwania doby hotelowej?


Dodano: 2012-08-23

Drukuj


Będąc stałym obserwatorem funkcjonowania polskich hoteli zauważyłam fakt umiejętnego skracania doby hotelowej. Coraz częściej w regulaminie hotelu widnieje zapis: Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 16.00 a kończy o 11.00 dnia następnego. Ten widok nie jest już odosobnionym przypadkiem. Skąd bierze się aż taka duża rozbieżność? Doba trwa przecież 24 godziny?

Zgodnie z artykułem 385 par. 2 Kodeksu Cywilnego, żaden regulamin hotelowy nie jest wydawany z upoważnienia przepisów szczegółowych, a stanowi jedynie wewnętrzny dokument uporządkowujący świadczenie usług przez hotelarzy.



W związku z tym, iż regulamin jest jedynie wewnętrzną sprawą hotelarza, będzie wiązał jednocześnie gościa hotelowego jedynie wówczas, gdy ten, znając jego treść, wyraził zgodę na włączenie go do treści umowy. Każdy gość hotelowy powinien być zapoznany z regulaminem hotelu. Czy jednak w praktyce tak się dzieje?

Ważne jest więc, aby pracownicy recepcji i rezerwacji zadbali o to, aby gość zapoznał się z jego treścią. Hotelarze często umieszczają regulamin hotelowy w widocznym miejscu w recepcji, drukują na karcie pobytu, czy wykładają w pokoju razem z innymi materiałami informacyjno-reklamowymi. Ale czy jest to jednoznaczne z zapoznaniem się przez gościa? To już jest temat przemilczany. Najczęściej sprawę tę reguluje klauzula umieszczana na karcie meldunkowej o treści: „Zapoznałam/łem się z treścią regulaminu hotelowego i go akceptuję." Jednak rzadko który obiekt okazuje go gościowi. Częściej umieszcza go właśnie w informatorach hotelowych, czy też na wewnętrznej stronie karty pobytu (jeśli takowa funkcjonuje w obiekcie).

Często więc można spotkać się z zaskoczeniem gości, którzy przyjeżdżając np. o wskazanej godzinie 16.00 w dniu zameldowania muszą wymeldować się już po godzinie 11.00. dnia następnego. Spotkałam się z sytuacjami, że już po 10.00. Taka sytuacja jest jak najbardziej komfortowa dla hotelarzy, gdyż służby housekeepingu mają czas na posprzątanie pokoju. Jednak dla gości hotelowych już nie. Nie reguluje tego prawo, więc hotelarze skracają czas doby hotelowej na swoją korzyść. Myślę, że jest to temat dla wielu osób sporny i punkt widzenia na kwestię czasu trwania doby hotelowej zależy od tego, czy prowadzimy działalność hotelarską, czy jesteśmy tylko jej uczestnikami jako goście.

Warto jednak pamiętać, że goście hotelowi lubią komfort w czasie pobytu i sytuacja zaskakująco szybkiego wymeldowania, nierzadko jest problemem dla pracowników recepcji. Uważam, że komfortowa sytuacja dla obu stron to zapis w regulaminie:  doba hotelowa trwająca od 14.00 do 12.00 dnia następnego. Hotelarz zyskuje dwie godziny na sprzątnięcie pokoju, a w praktyce wiadomo, że część gości (np. podróżujących służbowo) i tak wyjedzie o świcie, a gościom ceniącym sobie dłuższy pobyt pozwoli zyskać trochę czasu w obiekcie. Czy więc nadmierne skracanie doby jest uzasadnione? To już zależy od indywidualnego podejścia prowadzących obiekt hotelarski.  Jak sformułujemy czas trwania doby zależy tylko od dyrekcji i właścicieli obiektów hotelowych.

Niżej przedstawiam przykładowy regulamin hotelowy:

§ 1
1. Pomieszczenia  mieszkalne w hotelu,  zwane w dalszym  ciągu „pokojami”, wynajmowane są na doby.
2. Doba hotelowa rozpoczyna się  o 14.00, a  kończy o godz.12.00 dnia następnego.
3. Najemca pokoju, zwany w dalszym ciągu „gościem hotelowym”, może zająć bez dodatkowej opłaty pokój w godzinach 8.00 do 12.00 w dniu, w którym rozpoczyna pobyt, jeśli pokój ten jest wolny.
§ 2
1. Najmując pokój hotelowy gość określa czas swego pobytu w hotelu, a w przypadkach braku takiego określenia przyjmuje się, że pokój został wynajęty na jedną dobę.
2. Życzenie przedłużenia pobytu, poza okres wskazany w dniu przybycia, gość hotelowy powinien zgłosić w recepcji do godz. 10.00 dnia, w którym upływa termin najmu pomieszczenia hotelowego, co jednak nie wiąże hotelu.
3. Hotel może nie uwzględnić życzenia przedłużenia najmu pokoju w przypadku braku wolnych miejsc.
§ 3
1. W pokoju dwuosobowym drugie miejsce może być wynajmie na życzenie lub za zgodą gościa hotelowego zajmującego ten pokój.
§ 4
Hotel obowiązany jest zapewnić:
1. Warunki pełnego wypoczynku gościa, w szczególności poprzez niewykonywanie bez zgody gości jakichkolwiek czynności w pokoju  (np. sprzątanie, naprawa urządzeń itp.).
2. Wymianę bielizny hotelowej.
3. Wymianę ręczników.
§ 5
Hotel obowiązany jest:
1. Bezzwłocznie reagować na zgłaszane uwagi i zastrzeżenia odnośnie poziomu usług, funkcjonowania urządzeń hotelu oraz czystości i porządku w hotelu – przez podjęcie czynności mających na celu natychmiastowe usunięcie usterek lub braków.
2. Do świadczenia nieodpłatnie na życzenie gościa hotelowego następujących usług:
•    depozytowych,
•    budzenia o oznaczonej godzinie
•    przyjmowania bagażu na przechowanie.
§ 6
Odpowiedzialność hotelu za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osoby korzystające z  usług hotelu regulują przepisy art. 846-849 Kodeksu Cywilnego, Odpowiedzialność hotelu z tytułu utraty lub uszkodzenia kosztowności, pieniędzy, papierów wartościowych i przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną jest istotnie ograniczona, jeżeli przedmioty te nie zostaną złożone do depozytu w recepcji.
§ 7
Gość hotelowy nie ma prawa przekazywać zwalnianego przez siebie pokoju innym osobom, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę.
§ 8
Osoby   niemeldowane  w  hotelu   nie   mogą przebywać  w  pokoju hotelowym od godz. 22.00 do godz. 7.00 dnia następnego.
§ 9
W hotelu należy zachować ciszę od godz. 22.00 do 7.00 dnia następnego.
§ 10
Ze  względu na wymagania ochrony przeciwpożarowej w pokojach hotelowych nie wolno używać, bez uzgodnienia z recepcją, jakichkolwiek przyrządów lub aparatów zasilanych energią elektryczną, nie stanowiących wyposażenia tych pomieszczeń.
§ 11
Przy każdorazowym opuszczeniu hotelu klucz od drzwi do pokoju, po ich zamknięciu, należy pozostawić w recepcji.
§ 12

Gość  hotelowy  ponosi  odpowiedzialność  materialną za  wszelkiego  rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych hotelu, powstałe z jego winy, lub z winy odwiedzających go osób.


Aleksandra Lewandowska


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji