Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Liderzy, strzeżcie się!

Artykuły serwisu


Liderzy, strzeżcie się!


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


To już ostatni z siedmiu artykułów na temat zarządzania i roli lidera w hotelarstwie.

Pewne działania podejmowane przez kierowników mogą powodować powstawanie problemów dla ciebie i twojej firmy. Przedstawione niżej 10 wskazówek pozwoli Ci unikać problemów i będzie stanowiło właściwy przykład, dla tych, którymi kierujesz.

1. Konsekwencja we wszystkich działaniach personelu

W dzisiejszym skonfliktowanym społeczeństwie, rzeczą zasadniczą jest, aby wszystkie działania personelu, jak: weryfikacja kandydatów do pracy, proces zatrudniania pracowników, szkolenia i awanse, doradztwo, dyscyplinowanie i zwalnianie pracowników, odbywały się w sposób logiczny i konsekwentny, uczciwy i profesjonalny. W wielu przypadkach liderzy, którzy znają zasady polityki personalnej prowadzonej w firmie, polegają na wypracowanych relacjach wewnątrz pracowniczych, natomiast w pełni profesjonalne działanie pozwala unikać tworzenia kosztownych, sztucznych zasad.

2. Bez działań odwetowych

Pracownicy mają prawo do przedstawiania i oczekiwania rozwiązania swoich problemów i obaw. Podczas gdy ty, możesz się spodziewać, że ze swoimi problemami przyjdą właśnie do ciebie, pracownicy mają prawo odczuwać, że to ty jesteś częścią problemu.

Jeżeli pracownicy uznają, że powinni cię pominąć na drodze rozwiązywania problemu lub będą na ciebie składali skargi, nie podejmuj działań odwetowych przeciwko nim. Najlepszym sposobem na unikanie tego typu sytuacji jest stworzenie otwartego systemu komunikacji z pracownikami i rozwijanie klimatu dostępności w zakresie skutecznego tłumienia w zarodku powstających problemów czy niepokojów.

Pierwszym pytaniem jakie powinieneś sobie zadać, kiedy pracownicy pominęli drogę służbową starając się rozwiązać swój problem, to pytanie – dlaczego pracownicy nie czuli się dostatecznie komfortowo aby przyjść z tym do ciebie? Powinno to być powodem przeprowadzenia przez ciebie solidnego rachunku sumienia dotyczącego twojego przywództwa i poziomu zaufania, który zbudowałeś wśród swojego personelu; powinieneś także przemyśleć swój sposób porozumiewania się z pracownikami. Nie zrzucaj swoich win na innych.

Liderzy, którzy naprawdę pożądają szczerych i otwartych stosunków ze swoimi pracownikami mogą wykorzystać takie epizody jako wartościowe i pouczające doświadczenie zawodowe.

3. Zero molestowania seksualnego

Molestowanie seksualne definiowane jest jako niemile przyjmowane seksualne zaloty, żądanie seksualnej przychylności i inne werbalne lub fizyczne zachowanie o podłożu seksualnym, kiedy:

• poddanie się takiemu zachowaniu jest proponowane w formie otwartej lub zakamuflowanej jednakże kryjącej jednoznaczne domniemanie, jako warunek indywidualnego zatrudnienia,
• poddanie się lub odmowa takiego zachowania w indywidualnym przypadku jest traktowane jako podstawa zatrudnienia danego pracownika, lub
• takie postępowanie ma na celu lub powoduje mieszanie się w indywidualny tok pracy stwarzając zastraszające, wrogie lub obraźliwe środowisko i warunki pracy.

Molestowanie seksualne to działanie wbrew prawu, w związku z czym polityka większości organizacji wymusza bezzwłoczne zgłaszanie każdego przypadku rzekomego molestowania, kierownictwu firmy. Zarzuty podlegają natychmiastowemu zbadaniu.

Większość ludzi rozumie jak emocjonalnej natury są oskarżenia tego rodzaju. W wielu przypadkach same zarzuty mogą być równie niszczące jak udowodnienie komuś winy. W związku z tym proszę o zachowanie szczególnej ostrożności w sposobie traktowania swoich pracowników i unikanie jakichkolwiek słów lub działań, które mogą zostać zinterpretowane jako obraźliwe bądź noszące znamiona natury seksualnej.

4. Żadnych praktyk dyskryminujących

Stronnicze nastawienia, uprzedzenia, uwłaczające komentarze i uwagi lub żarty związane z rasą, wyznaniem, religią, płcią, pochodzeniem, grupą etniczną, wiekiem, upośledzeniem lub orientacją seksualną nie mogą być tolerowane. Nie ma miejsca dla fanatyzmu i osobistej lub kulturowej niewrażliwości w miejscu pracy. Podczas gdy każda osoba posiada swoje własne poglądy i uprzedzenia, nie pozwól żeby ingerowały w twoje zachowanie i decyzje podejmowane w miejscu pracy. Istnieją po temu dwie dobre przyczyny:

• naczelne kierownictwo firmy szybko zrezygnuje z usług lidera przejawiającego takie formy zachowania, i
• takie zachowanie poniża ludzi. To poniżenie dotyczy zarówno tych, którzy się zachowują w ten sposób, jak również tych, którzy są przedmiotem takiego zachowania. Ponieważ twoja firma składa się z sumy swoich części składowych, to słowa czy działania atakujące poczucie własnej wartości któregokolwiek z pracowników, wyrządza szkodę firmie jako całości.

5. Nie dla protekcjonizmu

Skrupulatnie przestrzegaj unikania jakichkolwiek posądzeń o faworyzowanie pracowników. Fakt dostrzegania protekcyjnych zachowań stwarza poważne problemy wśród personelu. Wiele skarg ma swoje korzenie w postrzeganiu nieuczciwości w postępowaniu przełożonych. W wyjaśnianie i odpowiedzi na te skargi angażuje się wiele czasu, pieniędzy i energii, które mogłyby być spożytkowane w dużo lepszym celu, jakim jest obsługa klientów, poprawa funkcjonowania firmy czy planowanie.

Dodatkiem do problemów stworzonych dla organizacji jako całości, postrzeganie nieuczciwości powoduje powstawanie niesnasek i obniżenia morale skutkujące zniszczeniem motywacji wewnątrz zespołów pracowniczych.

6. Nie brataj się z pracownikami

Jako lider, nie możesz, w żadnych okolicznościach i pod żadnym pozorem wkraczać w indywidualne, intymne stosunki z pracownikami znajdującymi się pod twoim kierownictwem. W przypadku zaangażowania się w tego typu stosunki, musisz przedsięwziąć kroki, aby upewnić się, że jedna lub druga strona tych związków zrezygnuje ze swojego stanowiska. Tak jak nepotyzm stwarza problemy w organizacji, związki osobiste mogą wpływać na jakość wykonywanych przez ciebie obowiązków służbowych.

Podczas gdy niektórzy z liderów, uważają, że mogą podołać takim związkom, bez uszczerbku na ich profesjonalnym osądzie i wykonywaniu swoich obowiązków, stosunki intymne ze swoim podwładnym stanowią w rzeczy samej osąd kompromisowy.

7. Brak tolerancji dla marnotrawstwa, oszustw i nadużyć

Zawsze przestrzegaj najwyższych standardów etycznych. Jeśli ukrócisz nieuczciwe kombinacje i nagniesz przepisy chroniące mienie firmy, możesz się spodziewać, że twoi pracownicy będą czynić podobnie.

Jest to szczególnie ważne mając na względzie twoją osobistą wydajność. Nie oczekuj, że pracownicy będą ciężko pracować jeżeli nie będą mogli brać przykładu z ciebie. Nadużyj jakiegokolwiek przywileju związanego z swoim stanowiskiem, a będziesz ryzykował utratą szacunku wśród podwładnych.

Standardy etyczne są podstawą tego co robisz – stanowią o twojej osobistej i profesjonalnej spójności. Często samo pojawienie się złego wykonywania obowiązków może być równie niszczące jak realne nadużycia. Postępuj zgodnie z duchem i literą wymagań etycznych i ustanów bezsporny wzorzec zachowania i postępowanie dla tych, którym przewodzisz i którym służysz.

8. Nie rozpowszechnianie poufnych informacji

Nigdy nie dziel się poufnymi informacjami czy informacjami dyscyplinarnymi z twoim personelem. To co dzieje się w miejscu pracy nie powinno przedostawać się na zewnątrz. Ponieważ nie jest możliwe kontrolowanie niesprawdzonych informacji, pogłosek i plotek krążących wśród personelu, powinieneś zachowywać konfidencjonalność i nie angażować się osobiście w takie zachowania.

Informacje dotyczące twojej firmy, takie jak sprawozdania finansowe, statystyka operacyjna czy problemy wewnętrzne, nie powinny być udostępniane osobom lub organizacjom nie związanym z twoim biznesem. Jeżeli prośba o takie informacje wydaje ci się zasadna, przekaż tą sprawę szefowi, który podejmie odpowiednią, zgodną z interesem firmy decyzję odnośnie udzielenia przedmiotowych informacji.

9. Nie skarżymy się pracownikom

Liderzy noszą brzemię wszelkiego rodzaju odpowiedzialności. Kiedy sprawy nie idą tak, jak powinny, łatwo jest znaleźć kogoś, z kim można się podzielić swoimi troskami. Jednakże, ten ktoś, w żadnym wypadku, nie powinien być twoim podwładnym.

Najbardziej pożądaną i poszukiwaną wśród liderów cechą jest posiadanie dojrzałości do zrozumienia potencjalnych negatywnych konsekwencji wynikających z dzielenia się swoimi niepokojami, wątpliwościami czy pretensjami, z podwładnymi. Pamiętaj:

• nie możesz mieć pewności zachowania poufności. To, z czego się zwierzasz w chwilach słabości będzie z całkowitą pewnością powtórzone niepowołanym osobom.
• przyjacielskie ramię, na którym chcesz się wypłakać, może się okazać wcale nie takim przyjacielskim, na jakie wyglądało,
• twoje skargi podkopują respekt budowany wśród załogi i powodują erozję twojego autorytetu,
• twoje skargi mogą źle oddziaływać na twojego szefa lub na firmę i może wykreować konspiracyjne „my kontra oni”. Najwidoczniej, nie jest to w niczyim dobrze pojętym interesie.

Unikaj takich konsekwencji poprzez utrzymywanie zdrowego profesjonalnego dystansu pomiędzy sobą a swoimi pracownikami. Traktuj ich życzliwie, zapewnij profesjonalne kierownictwo, ucz ich i prowadź, ale starannie unikaj dzielenia się z nimi informacjami osobistymi lub intymnymi odczuciami, dla ich i swojego dobra.

10. Nie akceptuj korzyści od kontrahentów

Bardzo często, kierownicy narażeni są na otrzymywanie korzyści osobistych i podarunków od sprzedawców. Mogą one być w formie niewielkich. osobistych podarunków, bezpłatnych produktów do osobistego użytku, prezentów na wakacje lub na urodziny, biletów na koncerty muzyczne lub zawody sportowe, zaproszeń na przyjęcia z podziękowaniem za opiekę. Podczas gdy wszystkie te rzeczy mogą być szczerymi dowodami uznania, to jednak stwarzają one określone problemy dla lidera.

Nawet w sposób subtelny ważą one na podejmowanych przez ciebie decyzjach, uniemożliwiając obiektywny stosunek do decyzji zakupowych. Akceptując nawet drobne upominki wstępujesz na bardzo śliską ścieżkę. W jakim momencie powiesz, nie, kiedy regularnie i wielokrotnie mówiłeś, tak?

Kończąc należy powiedzieć, że takie korzyści tworzą powstawanie kompromisów u każdego, kto jest świadomy istniejącej praktyki. Jeżeli myślisz, że będziesz mógł się kryć z otrzymywaniem prezentów, to taka linia rozumowania udowadnia właśnie niewłaściwość akceptacji tego rodzaju postępowania.

PODSUMOWANIE

Rozwój fachowych umiejętności przywódczych to proces ewolucyjny. Nikt nie jest perfekcyjny. Nie myli się ten, kto nic nie robi, ale z błędów należy wyciągać wnioski na przyszłość. Stopniowe gromadzenie danych do zrozumienia, jakie są motywy ludzkiego działania, co motywuje, a co prowadzi do odwrotnego skutku, co działa prawidłowo, a co nie, rozwinie się w końcu w bazę zdrowego rozsądku.

Ta nagromadzona wiedza powinna doprowadzić lidera do stanu głębokiej skromności. To, że coś zostało osiągnięte nie jest aż tak bardzo skutkiem twoich wysiłków, ale skutkiem wysiłków zaangażowania twoich pracowników. Twoja indywidualna rola sprowadza się do artykułowania wizji i nadzorowania oraz motywowania działań z ubocza.

Oceniając swoją karierę zawodową, to co się wyróżnia to nie są osiągnięcia, które bledną wraz z upływem czasu, a są to raczej wyraziste stosunki wprowadzone w kontaktach z podwładnymi, współpracownikami, klientami i szefostwem, które pozostaną jasnym punktem w twojej pamięci.

Analizując powyższe zagadnienia w sposób bezpośredni i zdecydowany pozwoli na ukierunkowanie Twojej uwagi, nie na twoje wnętrze i twoje ambicje, ale na zewnątrz, na jakość twoich wzajemnych oddziaływań z innymi. Jest to sedno przywództwa opartego na obsłudze.

Ed Rehkopf


© Copyright Ed Rehkopf
Tytuł artykułu w oryginale "Leaders beaware!”
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Ed Rehkopf – konsultant ds zarządzania, absolwent studiów zarządzania w hotelarstwie w Cornell School of Hotel Administration, podczas swojej długiej kariery zarządzał dwoma historycznymi hotelami uniwersyteckimi, pracował w czterogwiazdkowym obiekcie, piastował stanowisko Director of Operations w łańcuchu hoteli luksusowych oraz otwierał dwa kluby golfowe. Autor książki „Leadership on the Line”, obecnie pracuje nad tematyką benchmarkingu w przemyśle hotelarskim.

Kontakt:
Ed Rehkopf
email:
rehkopf6@aol.com


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji