Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Pion hotelowy » Hollywood w hotelowym housekeepingu – Co ma...

Artykuły serwisu


Hollywood w hotelowym housekeepingu – Co ma wspólnego horror z czystym pokojem?


Dodano: 2006-11-11

Drukuj


Posprzątanie luksusowego pokoju? To może zrobić każdy. ... tak przynajmniej myśli większość ludzi – czy to goście, czy pracownicy hotelu. A co najważniejsze: To prawda!

Prawie każdy, kto posiada dwie nogi i dwie ręce i jest w stanie utrzymać szmatę, jest zdolny do posprzątania najbardziej luksusowo wyposażonego pokoju hotelowego. Rezultat tego sprzątania będzie oczywiście rezultatem osiągniętym przez osobę z dwiema rękami i dwiema nogami, która jest w stanie utrzymać szmatę i jest zdolna do posprzątania luksusowo posprzątanego pokoju hotelowego, którego wynajęcie kosztuje, powiedzmy, 450$ za dobę.

450 $ za noc – bez śniadania – ale z nadzieją na czystość w pokoju. Tyle, że: w jaki sposób kierownictwo hotelu powinno zdefiniować, jaki powinien być stan pokoju, sprzedawanego za 450 $ za dobę?

Jak Kierownik Housekeepingu powinien zdefiniować pojęcie Czysty Pokój, Jak załoga Kierownika Housekeepingu powinna zdefiniować pojęcie Czysty Pokój, I co ma wspólnego Czysty Pokój z jednym z najbardziej znanych hollywoodzkich horrorów – „Duchem”?

Aby z rodzinnego domu pozbyć się nadprzyrodzonego ducha – określanego mianem ‘Poltergeist’ – wezwano medium – i połączonymi z rodziną siłami – zdołano wypędzić z domu, złego.

Ostatecznie, po długiej i raczej ciężkiej walce przeciwko duchowi, podczas której włosy stawały dęba, nie tylko oglądającym, medium ogarnęło swoje włosy, spojrzało w kamerę i oznajmiło: Ten Dom Jest Czysty! I takie właśnie oświadczenie jest czynione przez miliony pracowników housekeepingu na całym świecie, po sprzątnięciu pokoju: Ten Pokój Jest Czysty!

W tym momencie rozpoczyna się II część hollywoodzkiego filmu:

W krótkim czasie, po opuszczeniu domu przez zadowolone z osiągniętego sukcesu, medium, Pani Domu zaczyna sobie zdawać sprawę z tego, że jej dom znajduje się we wszystkich możliwych stanach, z wyjątkiem stanu czystości – ze złym duchem wciąż czającym się w domu i z medium, które nigdy nie uświadomiło sobie, swej porażki.

Naturalnie, że Hollywood zadbało o Happy End – nawet jeżeli, cały budynek został wessany prosto w ziemię w końcówce filmu, nie spowodowało to całkowitego rozwiązania problemu, co pozwala reżyserowi Stevenowi Spielbergowi, na pozostawienie sobie pola manewru, do nakręcenia filmu „Duch II”.

Niestety biznes hotelowy nie jest Hollywoodem: Jeżeli coś jest nie tak w Części I Pobytu Gościa – Części II prawdopodobnie nigdy nie będzie. Tak więc, jeżeli Hotelowy Housekeeper, zdecyduje, że „Ten pokój jest czysty” – to niech lepiej będzie czysty, ponieważ nie ma miejsca na drugą szansę, którą byliby zainteresowani goście. To właśnie kieruje nas ponownie ku pierwotnemu pytaniu: Jak można rzeczywiście zdefiniować pojęcie ‘czysty pokój’ według profesjonalnych standardów – a nie według standardów osoby z dwiema rękami i z dwiema nogami, zdolnej do utrzymania szmaty?

Faktem jest, że im większy hotel, tym większa szansa, że Kierownikowi Housekeepingu pozostawia się zdefiniowanie terminu Czysty Pokój – i do zajmowania się konsekwencjami, jeżeli kiedykolwiek zdarzy się Część II – to znaczy, jeżeli „siły zła, zwane brudem i kurzem”, mimo wszystko, nie całkiem opuściły pokój hotelowy – wymagając większej ilości czasu.

Oczywiście, Dział Marketingu, ustala ceny za czysty, dobrze utrzymany pokój, taki, jak w stanie oryginalnym, inaczej mówiąc ‘jak nowy’ i stara się utrzymywać te stawki tak długo, jak długo będą je akceptować goście.

Goście przestaną akceptować stawkę „jak za nowy”, wtedy gdy pokój zaczyna doznawać pogorszenia swojego stanu, na skutek codziennego (czasami beztroskiego) zużycia przez gości – codziennego (czasami beztroskiego) sprzątania przez Ekipy Housekeepingu.

Priorytetowym obowiązkiem każdego Kierownika Housekeepingu, jest posiadanie dogłębnej i precyzyjnej wiedzy na temat produktu lub usługi, które sprzedaje – i wspólnie ze swoimi zespołami pracowniczymi – wiedzieć co się dzieje, nawet z najdrobniejszymi detalami, dzień po dniu – i działać stosownie do posiadanej wiedzy.

A przecież w każdym pokoju jest całe mnóstwo detali – nie tylko w pokojach luksusowych – których trzeba dopilnować. Problemem jest: bardzo rzadko zdarzająca się wystarczająca ilość czasu, aby „rozłożyć pokój na czynniki pierwsze” i „ustanowić potrzeby każdej śrubki w tym pokoju” w celu ustanowienia takiego rozkładu sprzątania, który naprawdę zatroszczy się o „każdą taką śrubkę”. Rozkład sprzątania będzie zawierał narzędzia niezbędne do wysprzątania każdego elementu wyposażenia, częstotliwości sprzątania, personelu odpowiedzialnego za sprzątanie oraz oczywiście metod i sposobów, używanych do kontroli stanu i funkcjonalności każdego składnika majątku, jak również środków niezbędnych w przypadku konieczności dokonania ich remontu lub doraźnej naprawy.

Poprzez jednorazowe poświęcenie czasu na opracowanie takiego rozkładu, problemy z czystością są, jako „miły efekt uboczny”, po prostu wyeliminowane.

Zespół Housekeepingu jest zapoznawany z każdym szczegółem znajdującym się w pokojach i miejscach publicznych, bezpośrednio na miejscu – a nie na papierze; przy pomocy praktycznych doświadczeń. Tak, przy okazji, określenie „doświadczenie” nie zostało użyte przypadkiem. Podczas, gdy wielu Kierowników Housekeepingu może mieć doświadczenie w sprzątaniu pokoi, z czasów gdy same były pokojowymi, zawsze interesującym jest dokonanie – w tajemnicy – osobistego eksperymentu w zakresie utrzymywania właściwych procedur przy sprzątaniu... upewniając się, że nie są podglądane przez pracowników obsługi pokoi, ponieważ istnieje możliwość, że będą miały problemy w wypełnianiu najbardziej logicznych i łatwo wykonalnych procedur.

Powszechną i podstawową procedurą sprzątania w jakimkolwiek pokoju, w jakimkolwiek hotelu jest Zasada „Lewa – Prawa – Góra - Dół”. A zatem pokój sprząta się (albo) zaczynając od pierwszego elementu (mebel, ściana itp.) z lewej strony (lub, jeżeli bardziej odpowiada, ze strony prawej) po wejściu do pokoju i postępowanie zgodnie z ruchem wskazówek zegara (lub, jeżeli bardziej odpowiada, w kierunku przeciwnym), czyszcząc najpierw górę każdego elementu i schodząc z tymi czynnościami w dół, zapobiegając osiadaniu kurzu w dolnych partiach danego elementu, co mogłoby się zdarzyć, gdybyśmy zaczęli sprzątanie w odwrotnej kolejności.

Ta procedura powinna być ustanowiona jako podstawowa zasada profesjonalnego sprzątania pokoi. Jest to najbardziej podstawowa wersja, którą bardzo wielu pracowników Housekeepingu uważa za najbardziej wyzywające, priorytetowe doświadczenie związane ze sprzątaniem – z jednego powodu: opieranie się na swoich własnych ‘nawykach’ mających swoje korzenie w uprzednio wykonywanych pracach, często ma miejsce, kiedy sprzątanie wykonywane jest poprzez „stosowanie fizycznej – a nie umysłowej, siły”

Sprzątanie, jako takie, nie może być uważane za zadanie, które nie wymaga żadnego ‘specjalnego zaangażowania umysłowego’ – i bez wyjątku, wszyscy pracownicy Housekeepingu, którzy w trakcie kursu Etage Exclusive, byli proszeni o sprzątanie pokoi postępując zgodnie z wyżej wymienionymi procedurami, zgodzili się z tym.

Jeżeli ktoś – a szczególnie ktoś z uprzednim doświadczeniem w sprzątaniu, wykonuje swoje zadanie „nie myśląc o tym, co aktualnie robi” – on lub ona nie będzie również prawidłowo oceniać, gdzie popełnia błędy. Rezultaty wykonawcze takiej pracy są niedostateczne.

W związku z tym wracamy ponownie do naszej pierwotnej kwestii: Sprzątanie jest zadaniem, które może być wykonywane przez każdego – ale aby osiągnąć najlepsze rezultaty, trzeba wiedzieć:

• co trzeba wyczyścić w pokoju,
• co ma być wyczyszczone w danym przedmiocie (znajdującym się w pokoju),
• czego trzeba użyć do wyczyszczenia danego przedmiotu,
• jak często trzeba czyścić dany przedmiot,
• jak ma być czyszczony dany przedmiot w różnych odstępach czasu,
• jakie narzędzia (środki chemiczne, szmatki, materiały itp.) trzeba zużyć w poszczególnych odstępach czasu,
• jak wygląda przedmiot, gdy nie jest perfekcyjnie wyczyszczony, nie ważne z jakiego powodu,
• jak zamierza się przywrócić przedmiotowi jego najlepszy wygląd,
• jakie środki muszą być podjęte, aby uniknąć problemów w przyszłości

Jeżeli jakikolwiek z tych punktów jest albo zignorowany albo niedostatecznie wykonany – przygotuj się na część II „Ducha” i zdaj sobie sprawę z tego, że „złego ducha źle utrzymanego pokoju, zagnieżdżonego w wierze, że każdy może sprzątnąć pokój, jest szczególnie trudno usunąć”

Brigitte Verba 


© Copyright Brigitte Verba, Etage Exclusive
Tytuł artykułu w oryginale "Hollywood in Hotel Housekeeping – What’s a Horror movie got to do with a clean room?"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Brigitte Verba – Austriaczka, była Kierownik Obsługi Pięter ze stopniem w Maritime Hotel Management, dyrektor Etage Exclusive – zdobywczyni World's First Awards in Hotel Housekeeping. Specjalizuje się w zarządzaniu housekeepingiem. Jako Executive Housekeeper pracowała zarówno w hotelach Anglii, Francji i Włoch, jak i na luksusowych statkach wycieczkowych. Jej firma Etage Exclusive zajmuje się specjalistycznymi szkoleniami dla personelu obsługi pięter prowadząc pierwszą mobilną szkołę housekeepingu.

Kontakt:
Brigitte Verba
Etage Exclusive
email:
Concept@etageexclusive.com
www.etageexclusive.com


Komentarze:

Jak znależć dodatkową pracę w branży HoReCa? ...więcej»

Szafa ubraniowa najlepsza do szatni dla pracowników ...więcej»

Jak przeprowadzić skuteczną rekrutację pracownika na recepcje? ...więcej»

Śmierć gościa hotelowego ...więcej»

Jak ułatwić obsługę rezerwacji w Twoim hotelu/pensjonacie? ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji