Piątek 26 Kwiecień 2024

redakcja@hotelinfo24.pl | Reklama w serwisie

Strona główna » Zarządzanie » Czy twoje pokoje są skonfigurowane dla ich...

Artykuły serwisu


Czy twoje pokoje są skonfigurowane dla ich najlepszego i najwyższego wykorzystania?


Dodano: 2006-11-10

Drukuj


“Zbuduj go a oni przyjdą” może działać w sferze snów, ale niekoniecznie w przemyśle hotelowym. Bardziej precyzyjnym określeniem może być „Zbuduj go odpowiednio, a oni przyjdą”. Aby zdać sobie sprawę z najwyższego potencjału sprzedaży pokoi ważne jest dla właścicieli i menedżerów, aby upewnić się, że każdy pokój skonfigurowany jest dla jego najwyższego i najlepszego wykorzystania. Wiele razy, jedynie przy niewielkich wydatkach, można dokonać drobnych dostosowań, zgodnie z zasadą, że obłożenie i/lub wzrost średniej ceny znacząco wpływa na dochody z pokoi. To jest szczególnie prawdziwe w przypadku małych hoteli boutique, gdzie każdy sprzedany pokój ma znaczny wpływ finansowy.

Poprzez zrozumienie i wprowadzenie kilku podstawowych zasad, właściciele i menedżerowie mogą potencjalnie uniknąć kosztowych błędnych obliczeń dochodów i wydatków, budując właściwie lub odpowiednio zmieniając konfigurację istniejącego obiektu. Tymi podstawowymi zasadami są:

1. Poznaj swój rynek docelowy np. kim są klienci i czego oczekują.

Czasami próbując być „wszystkim dla wszystkich” produkt „pokój” zostaje osłabiony i nie zaspokaja potrzeb głównego rynku, prowadząc do słabszych wyników hotelu. Na przykład pod nowym właścicielem w hotelu apartamentowym w West Hollywood w Kalifornii, zaobserwowano, że duże apartamenty miały podwójne łóżka (twin beds) natomiast mniejsze apartamenty łóżka typu king-size. Głównym rynkiem były grupy rozrywkowe, złożone typowo z lidera i jego/jej zespołu. Koncepcja pierwotnej konfiguracji pokoju oparta była na zakwaterowaniu wielu gości w większych apartamentach, w przeciwieństwie do obsługi bogatszych gości. Ale główny biznes wymagał większego apartamentu dla lidera zespołu, który chciał prywatności, obsługi VIP i łóżka typu king-size. Jak wiemy grupy wrażliwe na cenę będą się ściskać, aby zaoszczędzić pieniądze. Zamieniając łóżka king na łóżka podwójne i obciążając za nie odpowiednio, hotel był w stanie opanować swój główny rynek docelowy oddziałując na obłożenie i średnie ceny.

Inny przykład nieefektywnego planowania dotyczy hotelu miejskiego w lokalizacji o dużym natężeniu krótkotrwałych pobytów w celach biznesowych z wystarczającym potencjałem pokoi, aby wypełnić hotel trzy do czterech dni w tygodniu. Pod nowym właścicielem większość pokoi zostało zamienionych na pokoje łączone, z ideą przyciągnięcia rodzin. Dodatkowo takie udogodnienia w pokoju, jak mikrofalówki zostały umieszczone w każdym pokoju dla rodzin. Kluczowe udogodnienie dla klientów biznesowych jak dostęp do szybkiego internetu był jedynie dostępny poprzez business center. W rezultacie rodziny nie zatrzymywały się w hotelu ponieważ ceny były ponad ich budżet. Indywidualnie podróżujący biznesmeni nie chcieli natomiast pozostawać w pokojach łączonych, z powodu hałasu i braku prywatności, jak również braku w pokoju typowo biznesowych udogodnień. Poprzez nie rozpoznanie głównego segmentu rynku i niezrozumienie jego potrzeb, hotel zawiódł w przyciąganiu biznesu o wyższej cenie, na którym oparte były ich wyniki, pomimo atutu lokalizacji i innych silnych przewag konkurencyjnych. Został stworzony niewłaściwy produkt pokoi i była duża podaż wśród konkurencji, aby zaspokajać potrzeby dwóch rynków.

2. Określ ilościowo mix biznesowy.

Aby zapewnić właściwy mix typów pokoi (apartamenty, pokoje z łóżkami king-size, dwa podwójne itd.) ważne jest, aby zrozumieć pożądany mix biznesowy i aby określić ilościowo popyt. Na rynku miejskim, mix biznesowy mógłby być 80% dla klientów korporacyjnych i 20% dla podróżujących dla przyjemności (leisure). Szczegółowa analiza wskazałaby idealną konfigurację pokoi, która dostarczyłaby poprawnego rozstawu łóżek typu king/twins, dwóch podwójnych i apartamentów. Hotel położony przy ruchliwej autostradzie może natomiast obsługiwać 50% rynku typu biznesowego i 50% rynku turystycznego. Dlatego, w tym przypadku, ważne jest, aby być właśnie „wszystkim dla wszystkich”, a cały zasób pokoi o dwóch podwójnych łóżkach niewykluczone, że mógłby zadziałać. Dlatego, ważne jest, aby określić ilościowo pożądany mix biznesowy i odpowiednio skonfigurować pokoje.

3. Poznaj swoją konkurencję i bądź na bieżąco z trendami i nowymi standardami.

Po określeniu swoich rynków, zrozum czego dostarcza konkurencja i jak w porównaniu wypada twój obiekt. Czy pamiętasz dni, kiedy pokoje o łóżkach king-size były pokojami o wyższym standardzie i cenie? Teraz jest to powszechny standard i rzadko zasługuje na wyższą cenę tylko ze względu na typ łóżka. Pokoje o dwóch rozdzielnych łóżkach (twin) zostały praktycznie zamienione na dwa podwójne w wielu hotelach średniej klasy w Ameryce. Łóżka twin mogą być tańsze w kosztach bielizny pościelowej, prania i pracy, ale jeżeli stały się przestarzałe, a rynek już ich nie chce, dochody z pokoi narażone są na niebezpieczeństwo.

Konkurencja napędza zmiany a “standardy” mogą się zmieniać. Bycie na bieżąco i pozostawanie konkurencyjnym umieści hotel na silniejszej pozycji, aby napędzić biznes.

Ponieważ warunki rynkowe zmieniają się prowadząc często do zmian mixu rynkowego, kilka prostych narzędzi i wnikliwsze analizy pomogą zapewnić, że właściciele i menedżerowie ciągle osiągają najwyższy potencjał sprzedaży pokoi.

Brenda Fields

 

 

 

© Copyright Brenda Fields, Fields & Company
Tytuł artykułu w oryginale "Room Configuration - Are Your Rooms Configured for the Best and Highest Use?"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora oraz
hotelexecutive.com Hotel Business Review.

Brenda Fields – założyciela Fields & Company – firmy doradczej dla branży hotelarskiej, 20 lat doświadczenia, pracowała na wysokich stanowiskach związanych z marketingiem w hotelach, doradzała wielu hotelom i firmom hotelarskim, głównie w USA, wchodzi w skład doradców organizacji Boutique Hotels & Resorts, rady dyrektorów dla Hotel Sales and Marketing Association International oraz jest członkiem Real Estate Bard, zamieszcza wiele artykułów tematycznych

Kontakt:
Brenda Fields
Fields & Company
email:
brenda@fieldsandcompany.net
www.fieldsandcompany.net

 

 


Komentarze:

Dotacje dla branży hotelarskiej 2024 - wszystko, co musisz wiedzieć ...więcej»

Podstawowe niezbędne narzędzia pracy współczesnego hotelarza ...więcej»

Bezpieczeństwo w małych obiektach hotelowych ...więcej»

Pomaganie integruje ...więcej»

Kradzież w hotelu? Nie daj sobie ukraść własnych praw! ...więcej»

Standardowe procedury check in i check out w hotelu ...więcej»

Pokój hotelowy - definicja, rodzaje, wyposażenie ...więcej»

Czym jest usługa hotelarska? ...więcej»

Test dla hotelarzy 12 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Test dla hotelarzy 8 - Technik hotelarstwa ...więcej»

Piękny Pałac, odremontowany i zaadoptowany na...

2018-06-08, 23:45:01 ~Zbigniew Hanke

Też jak jadę na rower to biorę dużą butelkę cisowianki,...

2018-05-15, 12:57:50 ~Agata

Fajnie, że Koneser będzie miał taką bogatą ofertę...

2018-03-24, 18:12:35 ~Karolina

"Prawdopodobnie" ... z tego co widziałem to Golden Tulip...

2018-03-06, 10:02:29 ~Paul VD

Warszawa a szczególnie Praga potrzebowała inwestycji...

2018-02-19, 19:49:28 ~klara

Świetna inicjatywa, podpisuję się obiema rękami. Dzieci...

2018-01-24, 16:51:44 ~anita

Jakie blisko 700 000 skoro nawet nie było pół miliona...

2018-01-16, 13:49:40 ~Brzeski

Koneser dla mieszkańców Pragi i nie tylko to wielka...

2018-01-14, 15:14:12 ~smakosz

Więcej o Dolinie Psarki można znaleźć na...

2018-01-09, 19:03:15 ~Michał

Copyright ©2008-2018 Hotelinfo24.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone

O PORTALU | REGULAMIN SERWISU | REKLAMA W PORTALU  | KONTAKT

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgode na używanie cookie.  Więcej informacji